בלי ביטחון, בלי סמכויות: רכזי הביטחון זועקים להסדרת מעמדם

    מערכת האתר No Comments on בלי ביטחון, בלי סמכויות: רכזי הביטחון זועקים להסדרת מעמדם

    הרבש"צים ביישובי הגבול מתלוננים על הוראות סותרות: "למי אמורים להקשיב בשעת חירום, לצה"ל או ליישוב שמשלם לנו?" משרד הביטחון: "האחריות על היישובים"

    צילום: פלאש90
    17:44
    07.05.24
    קובי פינקלר No Comments on תיעוד מבית חאנון: הושמדה מנהרה שהגיעה כמעט עד לגדר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איתי הופמן, רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי) של קיבוץ מעוז חיים שבעמק בית שאן שואל: "למי אני אמור להקשיב – למנהל היישוב שמשלם לי את המשכורת, או לצבא שמנחה אותי מקצועית וממנה אותי לתפקיד?" הרבש"צים מרגישים בין הפטיש לסדן, לטענתם, וההוראות שהם מקבלים סותרות. כך עולה מכתבה שמתפרסמת הבוקר ב"ישראל היום".

    במקרים רבים, ביישובים מבקשים מהם לבצע עבודות שאינן קשורות בביטחון. השכר שהם מקבלים נע בין 2,000 ל־8,000 שקלים נטו. והם עובדים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. כל יציאה מהיישוב מחייבת מחליף, ובכל שעות היממה הם זמינים לאירועים ביישוב. כעת הם יוצאים למאבק ודורשים ממשרד הביטחון הכרה בתפקידם.

    הרבש"צים דורשים לחזור למצב שהיה קיים עד תחילת שנות ה־90, אז הועסקו בידי הצבא, עד שהועברו לאחריות היישובים, ומשרד הביטחון הסיר את האחריות מהם. ארגון שהקימו הצטרף להסתדרות הלאומית, ויחד ניסו להעביר הצעת חוק שתעגן את תפקידם, אולם ללא הצלחה. כעת הם מאיימים להעלות את המחאה הילוך.

    לפני חודש וחצי פוטר נועם שגיב מתפקידו אחרי 11 שנה כרבש"צ היישוב סופה שבעוטף עזה. אחרי שעבר סבבי לחימה עם חמאס הוא אף קיבל אות הצטיינות. אבל מנהל הקהילה שהתחלף פיטר אותו.



    0 תגובות